Wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag?

Veel webwinkels weten Google Analytics te vinden, en meten de conversiepercentages en sessieduur. Maar wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Dit is een verslag van het interview met Peter Sheldon, VP of Global Strategy bij Magento, Leah Ard, Business Solutions Architect en mij. …

Wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Lees verder »

E-commerce diner: Thema Business Intelligence; na E-commerce Live 2018

Op 30 mei was e-Commerce Live! in de Beurs van Berlage. Een zeer geslaagde dag vol presentaties, interessante Q&A’s en met veel merchants en partners. Na afloop was er door MediaCT, Buckaroo en Robin een e-commerce diner georganiseerd, in het naastgelegen Meet Berlage. Het diner stond in het teken van Business Intelligence. Ik mocht de …

E-commerce diner: Thema Business Intelligence; na E-commerce Live 2018 Lees verder »

HR Analytics boek is verschenen

Lang naar uitgekeken en nu verschenen: ‘HR Analytics, een 7e zintuig voor de moderne HR-professional’. ​Geen theorie boek, maar learnings uit de praktijk die je vandaag kan gebruiken. Ik ben trots op mijn eigen bijdrage in dit boek, op basis van de arbeidsmarkt-tooling die ik heb ontwikkeld. Lees mijn stappenplan: data management, standaardisatie, visualisatie en …

HR Analytics boek is verschenen Lees verder »

It Takes Two to Drive Data

Soms heeft één berichtje meer impact dan je vantevoren kan bedenken. Wat voor de een gewoon is, kan voor anderen nieuw of interessant zijn. Zo ben ik een fervent voorstander van het belang van people management bij de transformatie naar een datagedreven organisatie. Ofwel: cultuur is misschien wel belangrijker dan techniek.  Het afgelopen weekend leek …

It Takes Two to Drive Data Lees verder »

How to stop asking input from your sales team and start gaining on insights

Sales managers often find it hard to stay focused on selling. When the business is growing, more things need to be documented. Oddly enough when sales are in the slump, people start asking ‘why?’ and you end up registering even more of your work. “I’m not making money while sitting behind my computer” and “I …

How to stop asking input from your sales team and start gaining on insights Lees verder »

Data-driven organiseren

Big data, kunstmatige intelligentie en data science. Allemaal veelbelovende woorden maar hoe pas je dit toe op je organisatie? Soms brengt data niet de omslag die je gehoopt had. Dit komt vaak door een gebrek aan focus op het proces en de organisatie.  Meer met data doen staat bij veel bedrijven hoog op het lijstje. Het is …

Data-driven organiseren Lees verder »

Waarom psychologie het makkelijker maakt om data te vertalen naar acties

Herken je dit probleem: je wilt met data aan de slag maar je krijgt de handen niet op elkaar in je bedrijf? Van de data alleen wordt niemand echt warm, je moet het bewerken, verwerken en zin geven voordat het waardevol wordt voor je collega’s. Hoe krijg je het voor elkaar dat data een rol gaat …

Waarom psychologie het makkelijker maakt om data te vertalen naar acties Lees verder »